JIU-JITSU Taisyklės

JIU-JITSU Taisyklės

Džiudžitsu ( jiu-jitsu) – japonų kovos menas, pasižymintis imtynių, laužimo ir smūgiavimo elementais. Pirmiausia džiudžitsu meną studijavo samurajai, norėdami plikomis rankomis apsiginti nuo kardais ginkluotų užpuolikų. Iš džiudžitsu atsirado kiti panašūs menai, kaip aikido ir dziudo.
Džiudžitsu (jiu-jitsu) varžybose naudojama smūgiavimo (rankomis, kojomis, keliais) ir imtynių – metimai ir pasidavimo veiksmai (skausmingi ir smaugimo veiksmai) technikos.
Smūgiuoti jiu-jitsu kovose galima stovėsenoje, klinče ir parteryje.
Kovotojas parteryje – tai situacija, kai trys jo kūno dalys (taškai) liečia tatamį.
Kovų tikslas – nustatyti geresnį kovotoją arba išsiaiškinti čempionus.
Kovotojo tikslas – laimėti kovą (nokautuoti, atlikti skausmingą/smaugimo veiksmą, po kurio priešininkas pasiduotų, arba surinkti daugiau taškų nei priešininkas).
Džiudžitau/jiu-jitsi turnyrai arba čempionatai yra rengiami sporto salėse, kuriuose  yra tatamis.

DŽIUDŽITSU/JIU-JITSU varžybų taisyklės.

Svorio kategorijos:
Svorio kategorijos:
U – 10 (iki 10 m. vaikai) iki 25 kg.; iki 30 kg.; iki 35 kg.; +35 kg..
U – 12 (11 ir 12 m. vaikai)  iki 35 kg.; iki 40 kg.; iki 45 kg.; iki 50 kg.; iki 55 kg.; + 55 kg.
U – 14 (13 ir 14 m. vaikai)  iki 40 kg.; iki 45 kg.; iki 50 kg.; iki 55 kg.; iki 60 kg.; iki 65 kg.; + 65 kg.
U – 16 (15 ir 16 m. vaikai)  iki 56 kg;  iki 61 kg.; iki 66 kg.; iki 72 kg.; iki 78 kg.; + 78 kg.
U – 18 (17 ir 18 m. jaunimas)  iki 61 kg.; iki 66 kg.; iki 72 kg.; iki 78 kg.; iki 84 kg.;  + 84 kg.
suaugusieji  +19 m. – iki 61 kg.; iki 66 kg.; iki 72 kg.; iki 78 kg.; iki 84 kg.; iki 93 kg.; +93 kg.
veteranai –  + 40 m. – iki 61 kg.; iki 66 kg.; iki 72 kg.; iki 78 kg.; iki 84 kg.; iki 93 kg.; +93 kg.

mergaitės-moterys ir veteranai, gali kovoti ir pagal jiu-jitsu imtynes, taškų vertinimo sistema tokia pati tik draudžiami visi smūgiai (kojų apsaugos ir MMA pirštinėlės nenaudojamos).

VEIKSMŲ VERTINIMAS
Veiksmai vertinami nestabdant kovos.
pergalė
1. Skausmingas veiksmas (rankos, kojos).
2. Smaugimas.
3. Nokdaunas į korpusą, koją, galvą.
 – 2 balai.
1. Už metimą, kai sportininkas po techniško metimo, kurio metu  sportininkas išlieka stovėsenoje, o varžovas numetamas ant tatamio.
2. Akcentuotas smūgis su koja į galvą.
3. Atsisėdimas ant priešininko(arkliukas), užėjimas už nugaros apsikabinus varžovą kojomis, kiekviena pozicija turi būti išlaikyta 5 s
1 balas.
1. Išlaikymas iš šono ar galvūgalio kiekviena pozicija turi būti išlaikyta 5 s
2. 3-4 tikslių smūgių serija (priešininkas nuo smūgių eina atgal).
3. Už metimą, pakirtimą, kai sportininkas po metimo, pakirtimo, užima kontroliuojančią viršutinę poziciją

DRAUDŽIAMI  VEIKSMAI:
1. Smūgiai į galvą su keliu ir kulnu (padu)
2. Bet kokios atakos rankomis į galvą, kaklą ir stuburą.
3. Smūgiai su galva, alkūne, rankų pirštais.
4. Smūgiai į sąnarius, smūgiai žemiau juostos.
5. Skausmingi veiksmai, atliekami rankų, kojų pirštams, stuburui, sprando laužimas.
6. Parteryje atlikti smūgius kojomis.
7. Draudžiami kojos skausmingi –  atliekant kulniuko sukimą;
8. iki 11 m. draudžiami stovėsenoje smūgiuoti keliu ir su koja smūgiuoti i galvą
9. Mesti varžovą ant grindų sugriebiant vien galvą/kaklą, mesti varžovą ant galvos/kaklo,
10.Sportininko atkėlimas iš gulimos padėties ir trenkimas į tatamį,
11.Įkandimai, įdrėskimai, tampymas už plaukų, nekorektiškas elgesys priešininko, teisėjo, žiūrovų atžvilgiu.

APRANGA BEI APSAUGOS
Varžybų apranga –  Kimono
Būtinos apsaugos, kurias privalo turėt visi dalyviai:
bandažas (tarpkojo apsauga);
kapa (dantų apsauga);
kojų apsaugos (minkštos);
klasikinės MMA mėgėjų pirštinėlės;
merginos papildomai turi dėvėti krūtinės apsaugas.
Pastaba: pageidautina, kad dalyvių komandos turėtų savo kojų apsaugas,  MMA pirštinėles

SUTIKIMAS
Sportininkai, treneriai bei komandų vadovai SAVO DALYVAVIMU varžybose PRIPAŽĮSTA, kad yra susipažinę ir sutinka su visais aukščiau išvardintais nuostatais bei keliamais reikalavimais.